Public Relations w kulturze profesjonalizuje się. Wydawcy książek mają świadomość, że bez oryginalnie pomyślanej i zrealizowanej strategii komunikacji, trudno im odnieść sukces z nowymi tytułami.

Największe wydawnictwa w Polsce powierzają swoje działania komunikacyjne profesjonalnym agencjom. Przykładem takiego działania jest współpraca Albastrosa, jednego z największych polskich wydawnictw, z agencją Go Culture, która specjalizuje się w komunikacji kulturze, w szczególności promocji literatury i książek.

Go Culture przygotowuje oraz zrealizuje kampanię komunikacyjną holenderskiego bestsellera „Małe eksperymenty ze szczęściem. Sekretny dziennik Hendrika Groena lat 83 i ¼”.

– To fenomen literacki, do którego prawa zostały kupione już w 27 krajach. Dziennik napisany przez ukrywającego tożsamość autora, z dystansem i humorem pokazuje życie po osiemdziesiątce. Bez upiększeń i tematów tabu – mówi Julia Rzemek, odpowiedzialna w Go Culture za planowanie strategiczne.

– Poza podstawową medialną komunikacją premiery, zaplanowaliśmy szereg działań o charakterze kampanijnym, prowokujących do dyskusji na temat postrzegania starości. Do współpracy zaprosiliśmy znanych polskich 80-latków. Działania realizowane będą w mediach tradycyjnych, internecie oraz kanałach społecznościowych – dodaje Julia Rzemek.

To część działań promocyjnych planowanych dla wydawnictwa Albatros. Agencja Go Culture podpisała również umowę na stałą współpracę i będzie promować wybrane premiery Albatrosa – wśród nich książki Yanna Martela, autora słynnego „Życia Pi” oraz Joëla Dickera, nowej megagwiazdy francuskojęzycznej literatury. Agencja zaplanuje także i zrealizuje działania na rzecz budowania marki wydawnictwa.

Go Culture działa na rynku od sześciu lat. Realizuje rozbudowane kampanie komunikacyjne premier książkowych, strategie budowania marek wydawnictw, obsługa medialna autorów, organizacja oryginalnych eventów oraz spotkań promocyjnych. Pracowała na zlecenie najważniejszych polskich wydawców i współtworzyła wydarzenia literackie – m.in. Big Book Festival czy Kiermasz Książki na Mariensztacie. Współpracowała z literackimi gwiazdami, m. in. laureatką Literackiej Nagrody Nobla Swietłaną Aleksjewicz, nominowaną do Nagrody Bookera Zadie Smith oraz biografem Wladimira Putina – niemieckim dziennikarzem Borisem Reitschusterem.

Fot. Big Book Festiwal (fot. Darek Kawka)

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.