Jak kreować markę produktów regionalnych i lokalnych w oparciu o wartości kultury? Poznaj historię sukcesu na przykładzie „miodów drahimskich” i koniecznie powiedz o tym szkoleniu kolegom z wydziału promocji urzędu w Twojej gminie!

Jak kreować markę produktów regionalnych i lokalnych w oparciu o wartości kultury? 30 kroków do sukcesu, na przykładzie „miodów drahimskich – online – 29 marca 2021 r. (poniedziałek), 9.00 – 14.00
– Kliknij, żeby się zarejestrować!

Szkolenie - jak kreować markę produktów regionalnych i lokalnych w oparciu o wartości-kultury

  • Adresaci szkolenia: szkolenie skierowane jest do instytucji kultury, urzędników samorządów terytorialnych, Lokalnych Grup Działania, organizacji producentów, instytucji i organizacji działających na rzecz rozwoju lokalnego, organizacji pozarządowych

Program szkolenia: 

  1. Gdzie jest ukryty skarb? Poszukiwanie potencjału produktów lokalnych. W każdym regionie istnieją produkty lokalne, które mają potencjał rynkowy. Nie zawsze jednak ten potencjał jest wykorzystywany. Uczestnicy dowiedzą się: jak poszukiwać produktów? Jak analizować i wzmacniać ich siłę? Jak odkryć skarb?
  2. Czy u nas to się uda? Analiza i wykorzystywanie układu geograficznego. Produkty lokalne nie osiągają sukcesów z powodu słabości lokalnego rynku. Produktom potrzebni są konsumenci, którzy ich potrzebują. Jak osiągnąć rentowność w oparciu o lokalność?
  3. Jak być nadzwyczajnym? Konstruowanie marki dla produktów lokalnych. Dlaczego produkty gorsze od naszego lepiej się sprzedają? Jak stworzyć markę, która zdobędzie zainteresowanie i zaufanie konsumentów? Jak przekonać wielu producentów lokalnych do jednej, wspólnej marki?
  4. A kto to kupi? Wzmacnianie pozycji markowych produktów lokalnych na rynku. Produkty lokalne odchodzą w zapomnienie, gdy przestają się nimi zajmować pasjonaci lub gdy skończą się pieniądze donatorów. Co zrobić, żeby osiągnęły taką pozycję na rynku, która zagwarantuje im powodzenie w przyszłości?
  5. Czy ja tego doczekam? Rzecz o myśleniu strategicznym. Budowanie marki dla produktu lokalnego i potem wprowadzanie go na rynek, tak, by osiągnął sukces ekonomiczny jest długim i niepewnym procesem. Zainwestowane pieniądze, wysiłek wielu ludzi i czas, mogą nie przynieść spodziewanych rezultatów. Jak zmniejszyć ryzyko niepowodzenia? Jak przyspieszyć proces?
  6. A komu to potrzebne? Wykorzystanie marki produktów lokalnych na rzecz rozwoju lokalnego. Znane i dobrze sprzedające się produkty lokalne, a szczególnie te markowe, które rozsławiają region, powiat czy gminę, są „oczkiem w głowie” władz samorządowych i liderów lokalnych społeczności. Jak wykorzystać dobrze prosperujące markowe produkty lokalne do rozwoju lokalnego? Jak wspierać produkty lokalne, by służyły całej społeczności?

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 350 zł. Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem formularza  elektronicznego.

  • Po wysłaniu formularza otrzymasz wiadomość e-mail z treścią Twojego zgłoszenia.
  • Do 26 marca 2021 r. na adres podany w formularzu otrzymasz link dostępowy do platformy ZOOM, za pośrednictwem której szkolenie będzie realizowane.
  • Fakturę za udział w szkoleniu z 14-dniowym terminem płatności otrzymasz w formie elektronicznej w ciągu maks. 2-3 po szkoleniu.
  • Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej otrzymasz bezpośrednio po szkoleniu.
  • Materiały szkoleniowe w formie papierowej oraz certyfikat uczestnictwa w formie papierowej otrzymasz pocztą tradycyjną do 14 dni po szkoleniu.

W razie pytań lub wątpliwości wyślij wiadomość na adres menedzerkulturypl@gmail.com lub zadzwoń – tel. 603803614.

Prowadzący: Marek Sztark

Niezależny animator kultury i rozwoju lokalnego. Doradca, trener i wykładowca. Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007 i 2018). W latach 2005-2007 był dyrektorem Opery na Zamku w Szczecinie, zarządzał staraniami Szczecina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury, był dyrektorem Samorządowej Instytucji Kultury SZCZECIN 2016. Działa w wielu organizacjach pozarządowych. Jest Prezesem Zarządu Towarzystwa Wspierania Rozwoju Pomorza Zachodniego SZCZECIN-EXPO oraz członkiem zarządu Forum Kraków. Realizuje projekty z różnych dziedzin: rozwoju i integracji środowisk społecznych i zawodowych, ekonomii społecznej, ochrony dziedzictwa kulturowego, animacji rozwoju lokalnego oraz animacji kultury. Jest twórcą marki regionalnej "miody drahimskie" i autorem koncepcji modelu animacji lokalnej "Nowa Kultura".

Jest zaangażowany w organizację kolejnych edycji NieKongresu Animatorów Kultury 2014 i 2016. W latach 2014-2017 koordynował współpracę Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 z regionem Dolnego Śląska. Kieruje Przeglądem Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT w Szczecinie.  Pracuje w Strefie Kultury Wrocław.


Szkolenia prowadzone przez Marka Sztarka mobilizują do działania nawet najbardziej zatwardziałych malkontentów. Mogą to potwierdzić uczestnicy warsztatów, które prowadził podczas Festiwalu Nieskończonych Form Mleka Czas Dobrego Sera w Sandomierzu i wielu spotkań poświęconych produktom regionalnym

Jacek Szklarek, prezes SLOW FOOD Polska

 

„Miody drahimskie” przed rokiem 2001 nie istniały. Dziś są chlubą Pomorza Zachodniego, Pojezierza Drawskiego i Czaplinka. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek miodów w Polsce. Markę tę stworzył i rozsławił wraz ze współpracownikami – Marek Sztark. Jego opowieść o tym, jak to zrobił jest fascynująca. Najlepiej uczyć się od praktyków.

Eugeniusz Mientkiewicz, publicysta kulinarny

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.