Dotacje dla instytucji oraz wynagrodzenie dla osób prowadzących spotkania edukacyjne oferuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego bibliotekom w ramach 6. edycji programu „O finansach… w bibliotece”. Właśnie trwa nabór do programu.

„O finansach… w bibliotece” to projekt Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego umożliwiający dorosłym użytkownikom bibliotek z całej Polski skorzystanie z nowej oferty, jaką jest edukacja z zakresu finansów osobistych. W ramach pięciu poprzednich edycji projektu zrealizowanych w latach 2012-2018 swoje kompetencje finansowe zwiększyło ponad 10 tys. osób w wieku 50+. Spotkania były realizowane w 534 placówkach na terenie całej Polski. Projekt jest realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

W 6. edycji projektu weźmie udział 100 placówek bibliotecznych z gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 200 tys. mieszkańców z całej Polski. Szansę na udział w projekcie mają wszystkie zainteresowane biblioteki, niezależnie od tego, czy brały udział w poprzednich edycjach. Bibliotekarze, którzy wezmą udział w projekcie, zostaną przygotowani do poprowadzenia spotkań edukacyjnych i otrzymają wsparcie w trakcie ich realizacji.

Do projektu mogą zgłaszać się biblioteki publiczne oraz biblioteki pedagogiczne pełniące funkcje bibliotek publicznych z gmin wiejskich, wiejsko-miejskich lub miast do 200 tysięcy mieszkańców z terenu całej Polski. Projekt może być realizowany w bibliotece głównej oraz w jej filiach. Jeżeli projekt będzie realizowany w więcej niż jednej placówce bibliotecznej wchodzącej w skład jednej instytucji, każda placówka (biblioteka główna lub filia) powinna przesłać osobne zgłoszenie.

W ramach 6. edycji projektu zaplanowane są:

  • cykl szkoleniowy dla bibliotekarzy (kurs internetowy, szkolenia stacjonarne i regionalne spotkania konsultacyjne) oraz konsultacje z trenerami w trakcie trwania projektu,
  • spotkania edukacyjne oraz kurs internetowych dla mieszkańców dotyczące finansów osobistych,
  • konkurs z atrakcyjnymi nagrodami dla bibliotek uczestniczących w projekcie,
  • spotkania służące wymianie wiedzy i doświadczenia pomiędzy bibliotekarzami,
  • seminarium eksperckie podsumowujące projekt.

Operator projektu zapewnia:

  • dotacje dla bibliotek biorących udział w projekcie na realizację spotkań dla mieszkańców,
  • wynagrodzenie dla bibliotekarzy prowadzących spotkania edukacyjne.

Nabór do projektu trwa do 17 kwietnia 2019 roku. W tym czasie biblioteki mogą zgłaszać chęć udziału w projekcie za pomocą formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie projektu.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.