Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) organizuje seminarium audiowizualne poświęcone zjawisku crowdsourcingu i wyzwaniom związanym z budowaniem relacji z użytkownikami cyfrowych archiwów. Udział w seminarium jest bezpłatny, ale liczba miejsc ograniczona.
Seminarium organizowane jest przede wszystkim z myślą o pracownikach instytucji kultury, organizacji pozarządowych, studentów i wszystkich tych, którzy na co dzień pracują (lub planują pracować) ze zdigitalizowanymi zbiorami.
– Wspólnie zastanowimy się, jak mądrze wykorzystać zaangażowanie naszych odbiorców, jak je rozwijać i jak zaplanować modele współpracy, które okażą się satysfakcjonujące dla obu stron? Zaczniemy od uporządkowania pojęć – w pierwszej kolejności dowiemy się więc, czym są folksonomie i poznamy inicjatywy, w których to użytkownicy biorą na siebie opisywanie zbiorów. Następnie poznamy sposoby wykorzystania crowdsourcingu w dużym archiwum audiowizualnym na przykładzie doświadczeń The Netherlands Institute for Sound and Vision – zapowiadają koordynatorzy projektu.
Druga część spotkania będzie pewnego rodzaju forum wymiany praktycznych pomysłów i inspiracji. Zaprezentowane zostaną najciekawsze polskie inicjatywy wykorzystujące zaangażowanie społeczności. Autorzy i koordynatorzy projektów podzielą się z uczestnikami swoimi doświadczeniami. Będzie to też okazja do zajrzenia za kulisy realizacji takich działań i zadania swoich pytań bezpośrednio ekspertom.
Seminarium jest realizowane w ramach działalności NInA jako Centrum Kompetencji ds. Digitalizacji.
Seminarium odbędzie się w środę 28 października w godz. 9.30-16.00 w siedzibie NInA w Warszawie przy ul. Wałbrzyskiej 3/5. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Aby wziąć w nim udział należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Crowdsourcing: tłum w archiwum! – formularz zgłoszeniowy
Crowdsourcing – wg Wikipedii to proces, w ramach którego organizacja (firma, instytucja publiczna, organizacja non-profit) przeprowadza outsourcing zadań wykonywanych tradycyjnie przez pracowników do niezidentyfikowanej, zwykle bardzo szerokiej grupy ludzi w formie open call (ang. crowd – tłum, ang. sourcing – pozyskiwanie, zaopatrywanie się).