Poziom menedżmentu polskiej kultury oraz kompetencje kadry zarządzającej – to kluczowe kwestie, które chcą podjąć organizatorzy ogólnopolskiego Kongresu Menedżerów Kultury, który odbędzie się w grudniu w Katowicach.
– Problem jest istotny dla całego sektora, ponieważ dotyczy kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu tysięcy instytucji i organizacji kultury, w tym domów kultury i bibliotek, teatrów, oper, filharmonii, muzeów, NGO, a także, coraz częściej, centrów interdyscyplinarnych. Chcielibyśmy sprawdzić, jak wygląda to w aspekcie praktycznym, ale i skonfrontować obecny stan z oczekiwaniami odbiorców i raportami dotyczącymi nowoczesnego zarządzania – czytamy na stronie kongresu.
– Użycie kategorii menedżer w nazwie nie jest przypadkowe i świadczy o opowiedzeniu się po stronie pewnej opcji, istotnej dla środowisk, do których skierowany jest Kongres – twierdzą organizatorzy.
Kongres Menedżerów Kultury odbędzie się w dniach 8-11 grudnia 2015 w nowopowstałym kompleksie budynków Międzynarodowego Centrum Kongresowego, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz nowej siedziby Muzeum Śląskiego w Katowicach.
Organizatorem Kongresu jest Stowarzyszenie Inicjatywa, które jest znane m. in. z organizacji Festiwalu Filmów Kultowych w Katowicach (dziś Festiwal Filmowy Cropp Kultowe) oraz Festiwalu Muzyki Improwizowanej – Jazz i Okolice / Jazz & Beyond.
Kongres jest otwarty dla aktywistów stowarzyszeń i fundacji działających w obszarze kultury, dyrektorów domów i centrów kultury; teatrów, oper i filharmonii; pracowników naukowych związanych badawczo z obszarem kultury; dziennikarzy oraz wszystkich innych zainteresowanych zarządzaniem oraz narzędziami kreatywnego menedżmentu.
Szczegółowe informacje dotyczące Kongresu znajdują się na stronie wydarzenia:
One thought on “Kongres Menedżerów Kultury – wydarzenie, na którym trzeba być!”