Prezydent Elbląga ogłosił konkurs na dyrektora Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu. Zapoznaj się z treścią ogłoszenia.

PREZYDENT MIASTA ELBLĄG OGŁASZA KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA CENTRUM SZTUKI GALERIA EL W ELBLĄGU

(pełen etat, powołanie na czas określony na co najmniej 3 lata – przewidywany termin objęcia stanowiska wrzesień 2025 roku)

  1. Wymagania obowiązkowe kandydata:

1) wykształcenie wyższe magisterskie z uzyskanym dyplomem magistra;

2) co najmniej 5-letnie  udokumentowane doświadczenie w pracy w  obszarze kultury w tym co najmniej 3-letnie  udokumentowane doświadczenie we współpracy z instytucjami kultury lub instytucjami artystycznymi (dopuszczalna praca realizowana na podstawie umów innych niż umowa o pracę, a także prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obszarem kultury);

3) co najmniej 3-letnie  udokumentowane doświadczenie w kierowaniu zespołem ludzkim lub 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;

4) znajomość problematyki, będącej przedmiotem działalności Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu;

5) znajomość przepisów prawnych, dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, samorządu gminnego, finansów publicznych  (w tym zasad gospodarki finansowej instytucji kultury), zamówień publicznych , prawa pracy;

6) posiadanie dobrego stanu zdrowia niezbędnego do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

7) korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

8) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

  9) doświadczenie w działalności wystawienniczej lub kuratorskiej;

10) znajomość języka polskiego;

11)obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa Unii Europejskiej lub obywatelstwo innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  1. Wymagania dodatkowe kandydata:

1) ukończenie kursów bądź studiów podyplomowych z zakresu prowadzenia działalności kulturalnej bądź organizacji i zarządzania;

2) znajomość co najmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym;

3) ukończone  kursy, szkolenia związane z zarządzaniem kulturą, zasobami ludzkimi, i/lub wystawiennictwem;

4) doświadczenie w opracowaniu i realizacji projektów kulturalnych i inwestycyjnych;

5) doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych;

6) kreatywność, bezkonfliktowość, dyspozycyjność, innowacyjność i efektywność w działaniu;

7)  predyspozycje menadżerskie i umiejętność kierowania zespołem.

  1. Dokumenty wymagane od kandydatów:

1) pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z  uzasadnieniem;

2) autorskie opracowanie koncepcji programowej, organizacyjnej i finansowej  zarządzania Centrum Sztuki Galerią EL w Elblągu obejmujący co najmniej  3 lata powołania, uwzględniające warunki organizacyjno-finansowe instytucji. Koncepcja obejmująca maksymalnie 10 stron formatu A4, rozmiar  czcionki 12 podpisana przez autora, musi zawierać co najmniej:

a) szczegółowy opis programu działalności instytucji na co najmniej 3 lata,

b) plan gospodarowania środkami finansowymi (w tym pozyskanymi z innych źródeł zewnętrznych),

c) plan efektywnego wykorzystania bazy lokalowej i zasobów Galerii,

d) plan współpracy Galerii z innymi instytucjami/ podmiotami ze sfery publicznej i niepublicznej, w tym z organizacjami pozarządowymi,

e) plan promocyjny na rzecz budowy wizerunku Galerii,

3)  życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej z dołączoną fotografią;

4) kwestionariusz osobowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia;

5) dokumenty potwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie np.: dyplomów, świadectw, certyfikatów itp.);

6) dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy i doświadczenie (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie np.: świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających czas, miejsce i charakter wykonywanej pracy);

7) opinie/rekomendacje/referencje od osób fizycznych lub prawnych, bezpośrednio związanych z działalnością kulturalną lub edukacyjną, potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe oraz nieposzlakowaną opinię kandydatki/kandydata;

8) wypełniony załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia zawierający oświadczenia, że kandydatka/kandydat:

a) korzysta z pełni praw publicznych i posiada pełną zdolność do czynności prawnych,

b) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karno -skarbowe,

c) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,

d)  posiada stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym,

e) zapoznał się z ogłoszeniem o konkursie i akceptuje zawarte w nim zasady udziału w konkursie,

f) w przypadku powołania na stanowisko dyrektora Centrum Sztuki Galeria El w Elblągu nie będzie prowadził działalności gospodarczej zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne,

9) dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego,

10) kserokopie dokumentów kandydatki/kandydata powinien poświadczyć czytelnym podpisem, pozostałe dokumenty i oświadczenia również powinny być czytelnie podpisane przez kandydatkę/kandydata;

11) strony złożonych przez kandydatkę/kandydata dokumentów powinny być ponumerowane;

12) oświadczenie o posiadanym obywatelstwie.

  1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu. NIE OTWIERAĆ” na adres: Urząd Miejski w Elblągu, Departament Kultury i Organizacji Imprez ul. Św. Ducha 3-4, 82-300 Elbląg w terminie do 2 czerwca 2025 roku. do godz. 15.30.
  2. W przypadku ofert przesyłanych pocztą decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Elblągu. (Uwaga: nie decyduje data stempla pocztowego).
  3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  4. O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
  5. Ogłoszenie konkursowe, wraz z kwestionariuszem osobowym znajduje się do pobrania na stronie w zakładce https://bip.elblag.eu/artykuly/274/nabory-na-kierownikow-miejskich-jednostek-organizacyjnych
  6. Informacji dot. warunków organizacyjno – finansowych działalności Centrum Sztuki Galeria El udziela Departament  Kultury i Organizacji Imprez  Urzędu Miejskiego w Elblągu  (tel. 055/ 239 34 54, e-mail: dki@umelbląg.pl).
  7. Planowany termin zakończenia postępowania konkursowego nastąpi  do 31 sierpnia 2025 roku.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.