Gra w czytanie, gra w zwiedzanie czy też gra w naukę na smartfonie to nowa szansa na przyciągnięcie do kultury ludzi spoza jej obiegu. Jeżeli interesuje Cię takie podejście weź udział w seminarium pt. „Gamifikacja po fińsku – gra w czytanie, gra w zwiedzanie, gra w naukę”.

Millenialsi oraz pokolenie Z to wymagający odbiorca oferty instytucji kultury. Kochają gry a świat postrzegają poprzez treści podawane za pomocą smartfona. Ich podejście do świata jest często diametralnie inne niż edukatorów kreujących ofertę instytucji. Młodzi ludzie są uzależnieni od natychmiastowej informacji zwrotnej (feedback) i chcą pełnej interakcji z rzeczywistością. Nie chcą czekać i nie bez przyczyny są nazywani pokoleniem instant. W ich przypadku ważnym trendem jest edutainment czyli nauka przez zabawę. A gry to zabawa. Popularność gier opartych o lokalizację gracza typu Ingress, PokemonGo czy Harry Potter Wizards Unite a już wkrótce MinecratfGO pokazuje, że do zjawisk kulturowych można przyciągać poprzez treści podawane przez smartfon i ciekawie opowiedzianą historię. Gra w czytanie, gra w zwiedzanie czy też gra w naukę na smartfonie to nowa szansa na przyciągnięcie do kultury ludzi spoza jej obiegu. Znaczenie takiego podejścia dostrzeżono już kilka lat temu w Finlandii, gdzie na co dzień wykorzystuje się narzędzia motywujące młodzież do ruchu i zdobywania wiedzy w niestandardowy sposób.

W Polsce szereg instytucji kultury a zwłaszcza bibliotek, zaczęło aktywnie korzystać z tego podejścia i to niezależnie od wielkości miejscowości, w której są zlokalizowane zaczęło tworzyć mobilne gry terenowe lub organizować zajęcia ( typu game jam/hackaton) z projektowania gier. Biblioteki m. in. w Kamiennej Górze, Zwierzyńcu, Lubaniu, Wałbrzychu, Szczawnie Zdroju, Lęborku, Rumii, Gliwicach  czy też Wrocławiu oraz szereg kolejnych mają już za sobą sporo doświadczeń w tym zakresie.

Większość z nich będzie można spotkać już 5 września we wrocławskim Centrum Historii Zajezdnia, gdzie odbędzie się jednodniowe seminarium pt. „Gamifikacja po fińsku – gra w czytanie, gra w zwiedzanie, gra w naukę”. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Ambasady Finlandii w Polsce.

Temat nawiązuje bezpośrednio do najnowszych trendów edukacyjnych oraz bazuje na założeniach fińskiego systemu edukacji, który wspiera takie cechy i umiejętności XXI wieku jak:  kreatywność, innowacyjność, korzystanie z technologii informacyjnej (wyszukiwanie i zarządzanie informacją), komunikowanie się, współpraca w grupie i odpowiedzialność.

W czasie seminarium przedstawiciele miejskich i powiatowych instytucji kultury podzielą się wiedzą i doświadczeniami z wdrażania gamifikacji i pracy z różnymi grupami odbiorców, począwszy od małych dzieci i młodzieży. Szczególną uwagę poświęcimy warsztatowym formom pracy przy wykorzystaniu fińskiego oprogramowania ActionTrack. Zaprezentujemy także niestandardowe formy pracy z tym narzędziem w pracy instytucji, takich jak biblioteki, szkoły i muzea.

Gamifikacja jako sposób pracy, a gry mobilne jako narzędzie, które szczególnie angażuje dzieci i młodzież z pokolenia Z, zostaną przestawione także przez pryzmat partycypacji i animacji. Skuteczność gier w edukacji została potwierdzona licznymi badaniami naukowymi, zaś partycypacja i animacja w procesie projektowania gier staje się nowym wątkiem w działaniach angażujących młodzież w instytucjach kultury i edukacji.

Ramowy program:

  • Panel: Jak organizować warsztaty projektowania gier z najmłodszymi
  • Panel: Jak współpracować ze szkołami przy wykorzystaniu ActionTrack?
  • Literatura w grze – od formalności do premiery mobilnej gry miejskiej
  • Gamifikacja w muzeum na przykładzie Centrum Historii Zajezdnia
  • Niestandardowe formy wykorzystania ActionTrack
  • Gamifikacja w programach dotacyjnych

Opłata wpisowa wynosi 239 PLN brutto za osobę przy zgłoszeniach do 31 lipca 2019 oraz 289 PLN brutto za osobę dla uczestników zgłoszonych od 1 sierpnia 2019.

Uczestnicy seminarium otrzymują: mobilną grę do wykorzystania w codziennej pracy, certyfikat uczestnictwa w seminarium, catering (przerwy kawowe i przekąski).

Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony:

https://goodgames.pl/aktualnosci/gamifikacja-po-finsku/

Szczegółowych informacji udziela:

Alicja Krawczyńska, project manager Good Games

info@goodgames.pl

tel. + 48 609 365 220