Stowarzyszenie Inicjatywa, które było organizatorem grudniowego Kongresu Menedżerów Kultury, rozpoczyna realizację nowego projektu pn. „Akademia Menedżerów Kultury”. Partnerem projektu jest serwis MenedżerKultury.pl.

Projekt „Akademia Menedżerów Kultury” adresowany jest do wszystkich osób działających w sektorze kultury (instytucje publiczne, organizacje pozarządowe oraz podmioty prywatne) zainteresowanych podniesieniem swoich kompetencji menedżerskich, ale także pozyskaniem umiejętności budowania relacji i pracy na wartościach.

Jak mówi Tomasz Szabelski, prezes Stowarzyszenia Inicjatywa, głównym impulsem do uruchomienia Akademii Menedżerów Kultury są wnioski płynące z organizacji I Kongresu Menedżerów Kultury, który odbył się w grudniu 2015 r. w Katowicach.

Kongres, którego organizatorem było Stowarzyszenie Inicjatywa, był pierwszym tego typu wydarzeniem w Polsce, a udział w nim wzięło ponad 550 osób z całej Polski (oraz zaproszeni zagraniczni goście). Uczestnicy Kongresu przez 4 dni dyskutowali o idei menedżmentu w kulturze.

– Liczne panele dyskusyjne, a przede wszystkim sesje warsztatowe i szkoleniowe, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, udowodniły, że jest duże zapotrzebowanie oraz chęć ze strony przedstawicieli sektora kultury na uczestnictwo w podnoszących kompetencje szkoleniach czy warsztatach. Także podczas rozlicznych rozmów i konsultacji ze środowiskiem menedżerów kultury w regionie, wśród wielu wniosków często podnoszona była kwestia dostępności do dobrze przygotowanych szkoleń. W związku z powyższym podjęliśmy decyzje organizacji cyklu szkoleń pod nazwą Akademia Menedżerów Kultury – mówi Tomasz Szabelski.

W ramach akademii odbędą się następujące szkolenia:

  • 14.04.-15.04. (16h) – Zarządzanie projektem kulturalnym
  • 21.04.-22.04. (16h) – Finansowanie projektów kulturalnych ze źródeł publicznych
  • 25.04.-26.04. (16h) – Przywództwo w instytucjach kultury
  • 12.05.-13.05. (16h) – Angażowanie i budowanie publiczności w działalności kulturalnej
  • 19.05.-20.05. (16h) – Sponsoring projektów kulturalnych
  • 24.05.-25.05. (16h) – Budowanie i funkcjonowanie zespołu projektowego w instytucji kultury
  • 30.05.-31.05. (16h) – Zarządzanie zmianą w instytucji kultury
  • 9.06.-10.06. (16h) – Marketing i PR w projektach kulturalnych
  • 13.06.-14.06. (16h) – Efektywność osobista menedżera kultury
  • 23.06.-24.06. (16h) – Międzynarodowa współpraca kulturalna

Trenerami Akademii będą: Tomasz Szabelski, Marcin Sobaszek, Małgorzata Świerkosz-Hołysz, Joanna Tabaka i Mirosław Rusecki. Szkolenia odbywać się będą w dobrej atmosferze i w małych grupach. Takie podejście gwarantuje wzrost kompetencji uczestników szkoleń a zaangażowanie w proces szkoleniowy pozwoli z kolei na wydobycie mocnych stron jego uczestników. Wszystkie szkolenia będą prowadzone w oparciu o uniwersalny cykl uczenia się stworzony przez Davida Kolba.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Stowarzyszenia Inicjatywa.

Akademia Menedżerów Kultury