Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego udostępniła platformę e-learningową, na której jest umieszczony kurs dotyczący zarządzania domowymi finansami. Mogą z niej korzystać wszystkie biblioteki w Polsce.
FRSI od kilku lat realizuje projekt „O finansach… w bibliotece”, dzięki któremu tysiące osób po 50. roku życia uczy się korzystać z nowoczesnych usług bankowych w bibliotekach publicznych. Podczas szkoleń, jakie organizują dla nich bibliotekarze dowiadują się, jak założyć elektroniczne konto w banku, w jaki sposób sprawdzić oprocentowanie kredytu czy jak skutecznie zarządzać domowym budżetem. Do tej pory w przedsięwzięciu wzięło udział kilkaset bibliotek i kilka tysięcy uczestników. Obecnie dobiega końca 5. edycja projektu.
Jednym z narzędzi wykorzystywanych w projekcie jest platforma e-learningowa, za pomocą której można realizować kursy z zakresu zarządzania budżetem domowych oraz korzystania z produktów finansowych. Od kilku dni dostęp do platformy mogą uzyskać wszystkie zainteresowane biblioteki , nie tylko biorące udział w projekcie.
Tematyka kursu e-learningowego „O finansach… w bibliotece – 5. edycja” dotyczy:
- zasad racjonalnego gospodarowania domowym budżetem – planowanie wydatków, oszczędzanie;
- korzystania z usług bankowych przez internet – jak założyć e-konto i robić przelewy przez Internet;
- umiejętności wyboru najkorzystniejszej oferty bankowej (kredyty, lokaty, karty i polisy ubezpieczeniowe);
- informacji o banku centralnym i zasadach jego funkcjonowania.
Korzystanie z platformy jest bezpłatne. Oprócz kursu zawiera ona również narzędzia ułatwiające organizację szkoleń w bibliotekach. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie projektu.