W związku z ogromnym zainteresowaniem programem dotacyjnym „Konwersja Cyfrowa Domów Kultury” NCK postanowiło wydłużyć czas składania wniosków do 21 maja. Pracujecie w ośrodkach kultury i jeszcze nie napisaliście wniosku? Koniec wymówek! A jeśli nie macie na to pomysłu lub nie wiecie jak aplikować – po prostu weźcie udział w bezpłatnym webinarium, które poprowadzą zaprzyjaźnieni z MenedżerKultury.pl specjaliści z Good Books, którzy podpowiedzą na co zwrócić uwagę przy budowaniu cyfrowego ośrodka kultury.
5 kroków transformacji cyfrowej
Aby przeprowadzić skutecznie proces konwersji cyfrowej instytucji kultury należy odpowiednio zaplanować swoje działania. Na taki plan składa się pięć kolejnych etapów:
- Diagnoza
- Ustalenie polityki cyfrowej i procedur
- Hardware i software – wybór sprzętu i oprogramowania
- Pozyskanie kompetencji cyfrowych
- Budowa nowoczesnej oferty działań cyfrowych (nie tylko online)
Czy jako managerowie ośrodków kultury prowadziliście kiedykolwiek diagnozę potrzeb cyfrowych wśród swoich odbiorców? A pracowników? To pierwsze pytanie jest kluczowe. Pozwoli wam uświadomić sobie braki waszej instytucji. Od tego należy zacząć!
Znając te słabe punkty możemy zacząć myśleć, jak CHCIELIBYŚMY aby wyglądała nasza działalność w Internecie. Aby pracować zdalnie, komunikować się z odbiorcami i organizować wydarzenia online musimy mieć ustalone procedury. To znaczy wiedzieć z jakich narzędzi korzystamy, jakie są kolejne etapy organizacji poszczególnych zadań i kto jest za nie odpowiedzialny. Jeśli już wiemy, czego potrzebuje nasz zespół oraz jakich działań spodziewa się nasza publiczność, możemy przystąpić do zakupów sprzętu i oprogramowania. Warto w tym wypadku skorzystać z porady specjalistów.
Ale najważniejsze, aby skorzystać ze specjalistycznych usług w kwestii kompetencji zespołu i tworzenia cyfrowej oferty! O tym możesz dowiedzieć się więcej już w ten piątek podczas bezpłatnego webinarium.
Konwersja Cyfrowa Domów Kultury – piszemy wniosek!
Weź udział w szkoleniu online, podczas którego dowiesz się:
- na jakie aspekty regulaminu zwrócić szczególną uwagę,
- jak stworzyć kompletną strategię konwersji cyfrowej,
- co powinno znaleźć się w ofercie nowoczesnego ośrodka kultury,
- jakich umiejętności koniecznie potrzebuje współczesny menedżer kultury,
- oraz jak napisać wniosek, którzy przekona komisję oceniającą!
Aby wziąć udział w webinarium należy wypełnić formularz na stronie: https://app.livewebinar.com/589-552-507
UWAGA: Liczba miejsc ograniczona!
Szkolenie poprowadzą Marcin Skrabka i Justyna Gorgoń z Good Books.
Marcin Skrabka - absolwent Wydziału Prawa i Administracji UWr oraz studiów w Instytucie Prawa Własności Intelektualnej UJ. Stypendysta MKiDN w zakresie zarządzania kulturą i wspierania rozwoju kadr kultury. Członek stowarzyszenia EURead (Stiftung Lesen). Całe życie zawodowe związany z książkami, edukacją kulturalną oraz nowymi technologiami. Przez wiele lat pracował jako wydawca w Wolters Kluwer Polska. Założyciel i współtwórca (w latach 2012- 2014) wydawnictwa Książkowe Klimaty i portalu czeskieklimaty.pl. Wierzy w siłę literatury i bibliotek. Badacz zjawisk kulturowych, zwłaszcza w zakresie edukacji kulturowej, budowania nowoczesnej oferty instytucji kultury oraz wykorzystania big data w zarządzaniu kulturą. Twórca koncepcji programowych i programów nauczania dla m. in. Instytutu Studiów Klasycznych i Orientalnych UWr., Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa czy też Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy „SKiBA”. Ma na swoim koncie projekty (service design) bibliotek zarówno cyfrowych jak i tradycyjnych – m.in. dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego oraz MBP Wrocław (Centrum Innowacji Przejście). Pomysłodawca wielu wydarzeń i programów edukacyjnych dla kadr kultury m.in.: * Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych w instytucjach kultury (dla Instytutu Książki), * PubTechPoland (dla Instytutu Książki), * Akademia Dobrego Księgarza (dla Fundacji Kukatko), * Dwa Bratanki – odkrywamy literaturę węgierską (dla Węgierskiego Instytutu Kultury), * Na północ – literatura skandynawska w Polsce (dla Duńskiego Instytutu Kultury, Ambasady Norwegii, Szwecji, Finlandii). Na co dzień prowadzi inicjatywę Good Books (goodbooks.pl) skupiającą edukatorów zajmujących się podnoszeniem kompetencji kadr kultury. W 2019 roku powołał do życia markę Good Games (goodgames.pl), gdzie wraz z fińskim Team Action Zone, pracuje nad sposobami łączenia nowych technologii z tradycyjnymi książkami, szczególnie w zakresie gamifikowania treści książek jako jednego ze sposobów promocji czytelnictwa wśród najmłodszych pokoleń.
Justyna Gorgoń - absolwentka kulturoznawstwa i socjologii. Całe swoje życie zawodowe spędziła w sektorze kultury, poznając go z wielu perspektyw: administracyjnej – jako pracownik Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, samorządowej – pracując w miejskim muzeum i pozarządowej – współpracując z kilkoma organizacjami: głównie badawczymi, ale też takimi, które wspomagają działania mniejszości narodowych w Polsce. Pisała i oceniała wnioski, konstruowała programy dotacyjne, brała udział w badaniach społecznych – wszystko w ramach poszerzania wiedzy i rozbudzania ciekawości. Dodatkowo, nauczyła się strategicznego planowania, a także skutecznego wykorzystania działań marketingowych w kulturze.