Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dowcipny sposób zachęca samorządy do wprowadzania zmian w przestrzeni publicznej i podpowiada jak zrobić porządek np. z reklamami.

Ministerstwo pochwaliło się spotami, w których występują bohaterowie znanego serialu „Ranczo”. Mieszkańcy Wilkowyj w rozmowach z panią wójt przedstawiają problemy związane z estetyką przestrzeni wsi. Pierwszy spot dotyczy chaosu reklamowego – problemu, który dotyka bardzo wiele polskich miast i wsi. Tematem drugiego spotu jest polska zieleń w miastach i wsiach. W trzecim spocie bohaterowie poruszają temat nieestetycznych płotów i ogrodzeń, a także dachów, różnej wysokości budynków oraz innych elementów budownictwa mieszkalnego.

Spoty są elementem kampanii społecznej „Krajobraz mojego miasta”, zainaugurowanej jeszcze w ub. roku przez Narodowy Instytut Dziedzictwa z inicjatywy Magdaleny Gawin, Wiceminister Kultury, Generalnego Konserwatora Zabytków. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi władz samorządowych, firm i instytucji oraz społeczeństwa na problem chaosu reklamowego i właściwego planowania przestrzeni miejskiej.

Najważniejszym elementem kampanii jest film szkoleniowy pt.: „Krajobraz mojego miasta”.  Film ma zachęcać samorządy do wprowadzania zmian w przestrzeni publicznej. Przedstawione w nim zagadnienia związane są z zarządzaniem przestrzenią publiczną: reklamami zewnętrznymi, miejscami pamięci, zielenią oraz szeroko pojętą ochroną miejsc zabytkowych. Materiał szkoleniowy diagnozuje najpowszechniejsze problemy polskich miast i pokazuje, jak sobie z nimi radzić.

Na specjalnie dedykowanej stronie internetowej www.krajobrazmojegomiasta.pl można znaleźć najpotrzebniejsze informacje dotyczące m. in. jak podjąć uchwałę reklamową krok po kroku, jakie są standardy projektowania przestrzeni publicznej w innych miastach oraz jak wprowadzić park kulturowy.

 

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.